Pre Departure

ASSALAMUALAIKUM

ini adalah update post yang terakhir before fly~
eh? yeke? mungkin?
insyaAllah

baiklah, recently 
banyak kenangan lama mengimbau kembali
kenangan itu
kenangan yang banyak manis daripada pahit
tapi malangnya, bila diakhiri dengan pahit
sukar untuk mengimbau yang manis bukan?
how hard we try pun
dengan kenangan tu juga
datang berdesup kembali angan- angan ketika di pre med
oh, ketika itu angan- angan semuanya best
rasa macam ada harapan ja akan terjadi
BUt ALLAH KNOWS BEST

kesudahan yang tidak pasti
sangat tidak pasti

"Buku itu terlalu tebal untuk dibaca dan diri ini merasakan sungguh sabar untuk meneliti ceritanya di dalamnya, bait- bait katanya satu persatu, diri ini takkan biarkan buku itu disimpan di dalam kotak jika tidak sempat membacanya, atau buku itu semakin membosankan, tetapi lebih rela membiarkannya atas meja, hanya mampu sekadar memerhatinya. Walau kadangkala diri ini sedar hanya akan melihat buku itu jauh di udara, di awanan, di sebalik tabir dan tidak dapat mengelak membayangkan buku itu lupus. Ah! Buku itu pasti akan pergi kepada orang yang mahu membacanya. Diri ini terlalu ingin, tetapi sedar kadang kala tak layak."

[saya yakin bait- bait ini agak sukar difahami kecuali bagi individu yang sangat faham maksudnya.  I'd wrote this during my first semester of Pre Med.]

itulah kenangan pre med

dan kini, 
after 2 months of honeymoooonnnnnnnn
now I'm 'BACK TO SCHOOL!'

saya rasa semua kelengkapan telah dicukupi
tinggal nak packing, betul- betul nak packing
Allah makbulkan doa ku agar dapat belajar di Cork
tapi ada satu yang saya minta saya tak dapat
dan satu lagi masih belum kelihatan dapat atau tidak.

itulah kita manusia
kita mengharapkan bantuan daripada Allah
kekuatan daripada Allah

tapi kan, sedar juga
apa yang kita dah buat dalam usaha?
adakah semata- mata mengharap dari Allah? 
Sad, Superly Sad!

mungkin saya tak sebak untuk memulakan langkah saya
mungkin saya tak menitiskan air mata
mungkin saya berkemungkinan tidak homesick
mungkin saya tak rindu sangat pun memori lama
mungkin saya tak kisah pun apa yang berlaku
mungkin saya gembira dapat lepaskan perkara di sini
mungkin saya tiada perasaan tinggalkan keluarga

MUNGKIN dan hanya MUNGKIN

tapi, kita tak pernah tahu apa yang akan berlaku aite?
semua kita tunggu daripada Allah
kita cuma mampu berusaha dan berdoa.
ya Allah.

sebetulnya, saya tidak punyai apa- apa perasaan
tiada~ kosong, sangat kosong
mungkin belum tibanya masa lagi.

apa yang bakal berlaku di KLIA
satu suratan ditetapkan Allah
saya tak menantikan
saya tak menunggu- nunggu
saya tidak bersikap tidak sabar
saya berlalu dengan waktu
hanya Allah lah penentu
Cork, wait for us
Malaysia, don't miss us.
"we are not going for a long time"
insyaAllah, biiznillah

p/s: segala coretan kosong ni mungkin tidak bermakna apa kepada yang tidak memahami
tapi ternyata it means a lot to me
segala luahan rasa yang tak terluahkan
segala lontaran perasaan yang puas dipendam
kerna kini saya berasa lega
bagai melepaskan beban yang terlalu berat di bahu dan dada



*coretansayabeforekesana*
~if Allah is the ONLY you have, you have EVERYTHING you need~

Comments